Форма проведення : інтелектуальне змагання

Тип сценарію : збірний

Музичне та відео оформлення : слайди

Реквізити та аксесуари: мультімедийний проектор, написаний епіграф, смайліки.

Хід заходу

Вступ

Епіграф: «Знати свої права -означає вже наполовину володіти ними».

Любі друзі! Ваша найближча мета – визначити і знайти своє місце у суспільстві. Кожний із нас – частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде ваше співіснування, залежить переважно від вас як особистості. Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов'язки і нести відповідальність за свої дії.

Однак запам'ятайте: поряд із вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав і інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо тільки завдяки високій правовій свідомості, грамотності, відповідальності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю, повагою до оточуючих.

Народна мудрість гласить : «Якого ставлення бажаєш до себе – так стався і до інших», «Що посієш – те й пожнеш», «Людина – коваль свого щастя», «Життя прожити – не поле перейти», і ці вислови не потребують доказів, оскільки перевірені віками.

Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав.

Запам'ятайте! Закони створюються не для юристів, а для всіх нас. Тому не бійтеся звертатися до них. Вони зрозумілі, за умов, якщо є інтерес і бажання їх зрозуміти, враховуючи, що норми права носять переважно однозначний характер.

(Відео про конвенцію)

Знать свої права та орієнтуватися в них – необхідно усім. Те наскільки ви вмієте це робити, допоможе вияснити наша сьогоднішня гра.

ТУР 1. ВІКТОРИНА

(Ведучий задає питання. Час на обміркування – 30 секунд. Перша відповідає та команда, яка раніше подасть сигнал. За кожну правильну відповідь - 1 бал.)

1. Які дитячі права порушено в казці «Дванадцять місяців» (право на турботу).

2. Яке право дитини порушено в казці «Попелюшка». Мачуха та сестри не дозволили Попелюшці поїхати на бал та змусили її переробити багато домашніх справ.
(Дитина має право на відпочинок, право гратися та веселитися).

3. Діти мають право жити із своїми батьками і нікому не дозволено їх розлучати. В якій відомій казці Г.Х. Андерсена порушено це право (Снігова королева).

4. В якій казці Г.Х. Андерсена порушено право дитини «бути як не всі» («Гидке каченя»)

5. В якій казці один довгожитель, який не користувався успіхом у жінок, викрав молоду та красиву жінку з наміром вступити з нею в шлюб, а інший персонаж, який не мав достатнього життєвого досвіду розкриває секрет його довголіття та повертає собі законну дружину. («Царівна-жаба»).

6. В якій казці одна дама, скориставшись добрим вчинком свого чоловіка, використовує його збагачення та для просування по службовій драбині, але все втрачає із-за своєї жадності (О.С. Пушкін «Казка про рибака та рибку).

7. В якій казці жінка невизначеного віку замислює викрасти чужу дитину, використовуючи для цього літальні апарати. ( «Гуси-лебеді»)

  1. Героїня якої казки, вдягнена в дорогу шубу, заявилась в гості, і не захотіла піти звідти-так їй сподобалась архітектура побудови.І до кого тільки не звертався господар, щоб виселити гостя, поки її дії не були кваліфіковані як незаконний захват житла. (Заяча хатка)

9.В якій казці особа, яка мала вельми погану репутацію, під вивіскою милої та привабливої особистості, здійснила замах на сім неповнолітніх душ, але була викрита та суворо покарана (Вовк та семеро козенят).

  1. В якій казці розповідається про підступність красивої жінки, яка дала отруту своїй не менш красивій суперниці з ціллю її усунення, та про тяжкі наслідки цього вчинку і про неприпустимо великих витратах на поховання. (О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну та про сім богатирів») (Відео)

ТУР П. Конкурс « Юридичний буквар»

Ведуча. Видатний філософ Сенека вказував: «Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані».

Питання для команди № 1.

1. Що таке держава? (Держава – це організація політичної влади)

2. Що таке право ? (Право – це система загальнообов'язкових правил, норм поведінки, які встановлюються державою).

Питання для команди № 2.

1. Що таке закон ? (Закон – це нормативно-правовий акт, який встановлюється представником органом влади і має вищу юридичну силу)

2. Що таке конституція ? (Конституція – це Основний Закон держави, який визначає державний устрій, а також права і свободи громадян). (Слово ведучій)

КОНКУРС "Знання - сила"

Кожна команда отримує конверт із завданням Завдання для команди № 1. Назвати правоохоронні органи України. (Органи внутрішніх справ, Служба безпеки України, Прокуратура України, адвокатура, органи юстиції, прикордонні й митні органи, податкові органи)

Завдання для команди № 2. Назвіть галузі права. (Конституційне, адміністративне, земельне, фінансове, екологічне, трудове, цивільне, кримінальне, міжнародне, кримінально-процесуальне, виправно-трудове). ( Слово ведучій).

КОНКУРС «Інтелектуальний штурм»

Ведуча.

Продовжить наше змагання наступний конкурс «Інтелектуальний штурм» Кожній команді по черзі задають питання.1. Коли було оголошено незалежність України .( 24 серпня 1991 року)

2.Назвіть найвищі державні посади в нашій країні. (Голова Верховної ради, Президент, Прем'єр-міністр)

3.Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим? (Верховна рада України )

4.Який державний орган влади в Україні є найвищим виконавчим та розпорядним? (Уряд, Кабінет Міністрів України

5.Коли було прийнято Конституцію України за якою живе держава? (28 червня 1996 року )

6.Хто був першим Президентом в історії України (Михайло Грушевський)

7.З якого року людина може обирати громадянство? (З 18 років)

8.До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років)

9.Основне право людини (На життя)

10. Можливість діяти без заборон, за вибором. (Свобода)

11.Які основні документи закріплюють права дитини ? (Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини)

Конкурс «найкмітливіший»

Ведуча. Запрошуємо по одному учаснику з кожної команди. Вам необхідно визначити вид договору.

1. Ви купуєте в магазині морозиво. (Договір купівлі-продажу)

2. Ваш знайомий винайняв квартиру на 1 рік. (Договір найму)

3. Ви позичили в сусіда 1000 гривень (Договір позики)

4. Вам бабуся подарувала скутер. (Договір дарування)

Слово ведучій. Визначення переможця та нагородження.

Запам'ятайте! Ніні Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу України нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони й уміння використовувати їх у повсякденному житті.

Незабаром вам відповідати за життя нашої країни. Адже недарма говориться «Держава будується не в майбутньому, вона будується сьогодні». Ви своїми знаннями, своєю працею маєте доводити свою любов до держави, Хочеться вірити, що ви зробите це гідно, щоб кожен міг би сказати: Я громадяни України!

Кiлькiсть переглядiв: 5857